CO ROBIĆ, GDY NIE MASZ POMYSŁU NA TEMATY POSTÓW?

CO ROBIĆ, GDY NIE MASZ POMYSŁU NA TEMATY POSTÓW?

Jeśli nie wiesz skąd czerpać pomysły na wpisy blogowe, posty, relacje lub tematy newsletterów, to ten artykuł przyjdzie Ci z pomocą.

Poniżej dzielimy się z Tobą naszym lifehackiem - podsuwamy pięć bezcukrowych sposobów na znalezienie ciekawego tematu na treści:


1. Słuchaj, co mówią do Ciebie klienci


Nie koniecznie rodzina i przyjaciele, ale osoby, które są Twoją grupą docelową, osoby które już u Ciebie kupowały.

O czym rozmawiają z Tobą na targach i kiermaszach?

Co mówią podczas rozmowy telefonicznej, czy przy wymianie maili?

Czy podczas tych rozmów pojawiają się wątki poboczne?

Jakie pytania zadają najczęściej, gdy zamawiają Twoje rękodzieło?

Z jakimi wątpliwościami się zmagają przy podejmowaniu decyzji o zakupie?

Czy mówią Wam DLACZEGO zdecydowali się właśnie na Twój produkt?

I dlaczego/po co dokonują tego zakupu?

Zbierz te pytania, a zobaczysz, że powstanie z nich cała lista potencjalnych tematów do poruszenia w różnych kanałach komunikacji, newsletterze czy blogu.

 

2. Obserwuj konwersacje w grupach tematycznych na facebooku, w których są Twoi potencjalni klienci


Nie zliczymy, ile wpisów na naszym bezcukrowym blogu było inspirowanych rozmowami prowadzonymi w różnych rękodzielniczych grupach oraz w naszej grupie :)

Ty możesz zrobić to samo, nawet jeśli nie masz własnej grupy. Znajdź grupy zrzeszające osoby, które mogą być zainteresowane Twoim rękodziełem i tam szukaj inspiracji na wpisy, poprzez obserwację tematów poruszanych na grupie, problemów jakie są tam poruszane i pytań, jakie tam padają.

 

3. Czytaj komentarze pod znanymi blogami tematycznymi


Wybieraj te, które łączą się tematycznie z tym, co masz w swojej ofercie, oraz te, które są czytane przez Twoją grupę docelową. Wśród wielu wypowiedzi znajdziesz z pewnością takie, które staną się dla Ciebie inspiracją na konkretny wpis.

Często pod artykułami na znanych, poczytnych blogach toczą się fajne, merytoryczne i ważne dyskusje, z których można wyciągnąć wiele ciekawych wniosków.

Warto pamiętać, że bezpiecznie jest unikać tematów "gorących", o których wiadomo, że mocno podzielą zdania Twoich odbiorców. O ile aktywność w postach jest pożądana, o tyle g*wn*burze ZAWSZE działają na naszą niekorzyść.



4. Bądź za pan brat z kalendarzem


Posty nawiązujące do przyszłych wydarzeń czy świąt, zwykle są bardzo popularne w dodatku budują atmosferę oczekiwania i budują nastrój. Warto pokusić się więc o wpisy "okolicznościowe".



5. Obserwuj, co piszczy w mediach ogólnopolskich


Swoje wpisy można również łączyć z wydarzeniami i trendami promowanymi w ogólnopolskich, znanych mediach. Takie działania mogą być skuteczne, a podglądanie dużych, znanych mediów może być źródłem wielu inspiracji dla nas.

Duże i znane media bowiem nie tylko kreują potrzeby, ale też silnie wpływają na zachowanie społeczeństwa, dlatego często można pojechać „na fali” wydarzeń i ściągnąć uwagę szerszej publiczności, jeśli tylko zrobi się to z głową i wyczuciem.



Pamiętaj, że SŁOWA SĄ WAŻNE i MAJĄ PRAWDZIWĄ MOC...


To, co puszczamy w eter ma wpływ nie tylko na nastroje zakupowe naszych klientów. To również ma wpływ na to, ile ruchu w ogóle wygenerujemy do naszych miejsc w sieci! To właśnie z tej puli wyłaniają się płacący klienci. Im więcej ludzi przyciągniemy do naszych marek, tym więcej dokonanych zakupów odnotujemy.

Można więc powiedzieć, że treści są naszym najważniejszym narzędziem marketingowym, na kanwie którego powstaje cała reszta... Każda reklama, każdy post sponsorowany, każda wzmianka, współpraca, materiał wiralowy, sprzedażowy, opisowy...

To WSZYSTKO powstaje na bazie treści.


Mając tę wiedzę postanowiłyśmy przygotować dla bezcukrowej społeczności niesamowity kurs i już niebawem planujemy oddać go w Wasze ręce!
Będzie to kurs, który zryje Wam beretki, podobnie jak co roku robi to BEZCUKROWA DYCHA, tylko ten materiał zrobi to w obszarze copywritingu :))

"SŁOWA MAJĄ MOC" czyli kurs o tym, jak tworzyć skuteczny copywriting w komunikacji z klientami idealnymi, już niebawem.


Więcej szczegółów później.
Stay tuned :)

 

POBIERZ PREZENT DLA SIEBIE I ZAPISZ SIĘ DO BEZCUKROWEGO NEWSLETTERA:

Idę po prezenty!! :)

 

POLECAMY NASZE ŚWIETNE E-BOOKI:

E-book "Zaprojektuj swoje treści, nie tylko kolekcje, czyli COPYWRITING RĘKODZIELNIKA"

E-book Zaprojektuj swoje treści, nie tylko kolekcje, czyli COPYWRITING RĘKODZIELNIKA

 

E-book "KLIENT w pytaniach i odpowiedziach"

E-BOOK KLIENT w pytaniach i odpowiedziach