JAK ZDOBYĆ PRZEWAGĘ KONKURENCYJNĄ NA RYNKU?

JAK ZDOBYĆ PRZEWAGĘ KONKURENCYJNĄ NA RYNKU?

"Moda" na dane rękodzieło nie występuje na rynku wyłącznie po stronie klientów. Moda na dane rękodzieło występuje również wśród samych rękodzielników.

I to widać bardzo wyraźnie (same tego doświadczyłyśmy wielokrotnie).

To działa tak:

Ktoś coś wymyśli, mija trochę czasu, zwykle sezon i to coś zaczyna się coraz lepiej sprzedawać. Gdy klienci zaczynają o tym mówić, zaczyna pojawiać się coraz większa potrzeba zakupowa i wraz z nią, coraz więcej rękodzielników chętnych, by tworzyć tę rzecz. Po kolejnym sezonie, inna, nieznana rok wcześniej nisza, staje się konkurencyjna. Dany produkt staje się modny i po upływie bardzo krótkiego czasu ponownie wszyscy robią i oferują "to samo". I tak w kółko :)

 

Jak więc skutecznie funkcjonować w takiej niszy? Jest tylko jeden sposób!

 

Nie robić "biznesu" dokładnie tak samo, jak wszyscy inni. W odniesieniu do oferty trzeba wymyślić swój własny twist - i to wcale nie musi być twist w designie, bo to może być twist w prezentacji produktu, obsłudze klienta, sposobie promocji, czy twist w komunikacji i "brzmieniu" marki.

Zobaczcie, że wszystkie restauracje używają tych samych składników. Wiele z nich serwuje dokładnie te same potrawy... A jednak każda z nich jest w jakiś sposób inna.

Często, przy wyborze restauracji, czynnikiem decydującym wcale nie będzie smak, tylko atmosfera, obsługa klienta, szerokość asortymentu, wielkość stolików, konieczność lub brak konieczności rezerwacji, głośność, kameralność lub jej brak. Gdyby ZAWSZE chodziło o smak, nie chadzalibyśmy na street foodowe kebaby czy burgery.

A tak naprawdę bardzo rzadko restauracjom udaje się skutecznie konkurować wyłącznie smakiem i składnikami.

 

I my powinniśmy być właśnie jak te restauracje :)

 

Jeśli pracujecie w bardzo konkurencyjnej niszy, pomyślcie, co możecie zrobić inaczej. Lepiej, wygodniej dla klienta, ciekawiej niż Wasza konkurencja! I niech cena będzie OSTATNIĄ pozycją na liście, którą zechcecie konkurować. Bo konkurowanie ceną, przy specyfice branży handmade, daje przewagę jedynie na chwilę a potem staje się nie lada przeszkodą w rozwijaniu marki (uwierzcie nam na słowo, wiemy co mówimy).

 

P.S. Jeśli chcecie szybciej i skuteczniej budować przewagę konkurencyjną swojej marki handmade, zawsze warto zacząć od rzetelnej wiedzy biznesowej i zrozumienia tego, jak konkretnie działa ta cała sprzedaż i co robić, by była skuteczna.

Przy tej okazji polecamy Wam oczywiście nasze kursy i e-booki, przygotowane specjalnie pod branżę handmade. Zapraszamy do naszego sklepu po więcej szczegółów :)

 

P.S.2. Jeśli w Waszych głowach rodzą się różne pytania dotyczące własnej marki i prowadzenia biznesu handmade i chcielibyście je nam zadać, to jest taka możliwość :)

Co tydzień, w każdą środę, na naszym Fanpage i IG, spotykamy się na LIVE z serii pytań i odpowiedzi Rękodzielnika, podczas którego w komentarzach możecie nam zadawać pytania dotyczące strategii, promocji i sprzedaży rękodzieła, a my odpowiadamy na nie na transmisji, na żywo.

Fajnie, prawda? Te spotkania to mega wartościowa sprawa, naprawdę warto na nich bywać regularnie i czerpać darmową wiedzę prosto ze źródła.

Dodatkowo, nagrania ze wszystkich spotkań Q&A są dostępne na naszym kanale na YT, na tej playliście - zajrzyjcie koniecznie!

 

 

Serdeczności!

Karolina & Gośka